14 yılda Ulaştırma ve Haberleşme alanında 2,69 milyar tl yatırım yaptık

14 yılda Ulaştırma ve Haberleşme alanında 2,69 milyar tl yatırım yaptık

Çağın ilerisinde bir anlayışla Türkiye’yi ulaştırma ve haberleşme alt yapısında dünya standartlarının üstüne taşıdık. Bu büyük yatırımlardan Kahramanmaraş’da payına düşeni aldı. Karayollarını yeniden yapılandırdık. Yeni nesil teknolojilere erişimin sağlanması için GSM ve internet yatırımlarına büyük bütçe ayırdık. PTT’yi çağdaş bir anlayışla yeniden yapılandırdık.

Kahramanmaraş’ı Türkiye’ye bağladık

Kahramanmaraş’ı diğer şehirlere bağlayan devlet yollarını 385 kilometreye; ilçe, belde ve köyleri şehir merkezine ulaştıran il yollarını 551 kilometreye, otoyolları 35 kilometreye uzattık. Böylece Kahramanmaraş’ı erişimi daha hızlı ve güvenli hale getirerek Kahramanmaraş’daki karayolu ağını 971 kilometreye ulaştırdık.

OTOYOL                   35 km

DEVLET YOLU        385 km

İL YOLU                    551 km

TOPLAM YOL AĞI  971 km

Mevcut bölünmüş yolları artırdık

Ülke geneline yayılan bölünmüş yol seferberliğinden Kahramanmaraş da üst düzeyde yararlandı. Şehirde 2003 öncesine kadar 72 kilometre bölünmüş yol yapılmışken, 2003-2016 yılları arasında 231 kilometre yeni bölünmüş yol yaparak Kahramanmaraş’ın toplam bölünmüş yol mesafesini 303 kilometreye çıkardık.

Bölünmüş yol güvenli ulaşım

2003 öncesi  72 km

2016   303 km

Kahramanmaraş’ın yol ağını genişletirken ulaşımda güvenlik ve kolaylık amacıyla altyapı ve iyileştirme çalışmalarına hız kesmeden devam ettik.

14 yılda karayolu uzunluğumuzu artırdık, yollarımızı modernleştirdik

2003-2016 DÖNEMİNDE YAPILAN KARAYOLU ÇALIŞMALARI

• Kahramanmaraş-Narlı-Gaziantep Yolu (61.6 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol)

• Kahramanmaraş Çevre Yolu (16.5 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol)

• K.Maraş-Göksun Yolu

Toplam 124 km uzunluğunda ve BY standardındadır. Proje bünyesinde 9 adet Tünel (15.580 m) ve 4 adet Viyadük (1.263 m) bulunmaktadır. Şu ana kadar toplamda 82 km si BY (38,2 km BSK, 43.8 km SK) olarak bitirilmiş; 3 adet tünel (4556 m), 2 adet viyadük (570 m) bitirilerek trafiğe açılmıştır.

• Kahramanmaraş-Andırın Ayrımı Yolu (48 km Tek Yol Sathi Kaplamalı)

•Narlı-Pazarcık Yolu (48 km Sathi Kaplamalı Bölünmüş Yol)

• Elbistan Şehir Geçişi (14.8 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol)

• Nurhak Şehir Geçişi (3 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol)

•  Kahramanmaraş Nurdağı Yolu 42 km  (17.2 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı ve 24.8 km’si Sathi Kaplamalı Bölünmüş Yol)

•   Elbistan Termik Santral Yolu 9 km (7.5 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol 1.5 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Tek Yol)

Devam eden karayolu çalışmaları

• K.Maraş-Göksun Yolu

Toplam uzunluğu 124 km’dir. 5 km’si 2003 yılından önce olmak

üzere 2016 yılı sonu itibarı ile toplamda 86.3 km Bölünmüş Yol tamamlanmıştır. Projenin 2019 yılında tamamlanması hedeflenmektedir.

Kahramanmaraş Çevre Yolu

Göksun-Elbistan Yolu

Kadirli-Andirin-Göksun Yolu

Elbistan-Ekinözü Yolu

Elbistan-Nurhak-Kağidere(Adiyaman) İl Yolu

Narlı-Pazarcık Ayrımı-Çağlayancerit İl Yolu

Tarihi köprüleri yaşatıyoruz

Kahramanmaraş ilinde 2011 yılında Kanlı, Kantarma ve Tekke Tarihi Köprülerinin restorasyonları tamamlanmıştır.

Raylı taşımacılık ile halkımızın yaşam kalitesini yükseltiyoruz

Devam eden projeler

Mersin-Adana-İncirlik-Osmaniye-Gaziantep Hızlı Demiryolu Projesi

İstanbul, Ankara ve Konya’dan Karaman-Mersin-Adana-Osmaniye ve Gaziantep illerine hızlı trenle ulaşım sağlamak için; Mersin-Adana-İncirlik-Osmaniye-Gaziantep Hızlı tren hattının yapımı planlanmıştır. Proje Mersin-Adana, Adana- Toprakkale, Toprakkale-Bahçe, Bahçe-Nurdağ (Fevzipaşa Varyantı), Nurdağ-Başpınar, Başpınar-Mustafayavuz(Gaziray) kesimlerine ayrılmıştır.

Proje tamamlandığında Adana ile Gaziantep arası mesafe 315 km den 235 km’ye,süresi 5 saat 10 dk’dan 1 saat 45 dakikaya düşecektir.

Güzergâhtaki önemli alt projeler ise aşağıda sunulmuştur.

Mersin-Adana 3. ve 4. Hat Yapım Projesi

Adana – İncirlik – Toprakkale 2. Hat Yapım Projesi

Toprakkale - Gaziantep Demiryolu Projesi

Toprakkale-Nurdağ-Gaziantep demiryolu projesi 4 kısımdan oluşmaktadır.

Toprakkale-Bahçe Demiryolu

Bahçe-Nurdağ Demiryolu (Fevzipaşa Varyantı)

Nurdağ - Başpınar Demiryolu

Başpınar-Mustafayavuz(Gaziray) Demiryolu Projesi

Organize Sanayi Bölgesinden başlayıp Küçük Sanayi Bölgesine kadar uzanan 25 kilometrelik bir banliyö hattı yapılması için Gaziantep Büyükşehir Belediyesi ile 22 Mayıs 2014 tarihinde imzalanan protokolle, OSB’deki Başpınar İstasyonuyla Küçük Sanayi Bölgesindeki Mustafayavuz arasında TCDD hattın yapımını gerçekleştirecek belediye de banliyö istasyonlarını yapacaktır.

Altyapı ve üstyapı yapım işleri için ihale çalışmaları devam etmektedir.

Akçagöze-Başpınar Varyanti

Türkoğlu Lojistik Merkez Projesi

Proje Bedeli : 65 milyon TL

Türkoğlu ilçesinde Serbest Bölge, Gümrük Bölgesi ve Organize Sanayi Bölgesi çalışmalarına başlanması ile birlikte, 805.000 m2’lik alan üzerine Lojistik Merkez kurulması için çalışmalar başlatılmıştır.

Bu projeyle Türkiye Lojistik Sektörüne 1,9 milyon ton taşıma kapasitesi sağlanmış olacaktır.

Yapım çalışmaları devam etmekte olup, İnşaat çalışmalarının tamamlanmasını müteakip lojistik merkez içi ve bağlantı yolları yapılarak 2017 yılında hizmete verilmesi planlanmaktadır.

Kahramanmaraş-Nurdaği Hizli Demiryolu Etüd Projesi

Konya-Karaman-Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep hızlı demiryolu hattı Nurdağı’ndan geçmektedir. Projenin tamamlanması ile Adana-Gaziantep hızlı demiryolu hattı ile Nurdağı’ndan ayrılarak Kahramanmaraş hızlı demiryolu hattı birleştirilecek ve Kahramanmaraş merkeze hızlı tren bağlantısı sağlanmış olacaktır. Yapımına başlanılan Konya-Karaman, Mersin-Adana, Bahçe-Nurdağ hızlı demiryolu hattı ve diğer hatların tamamlanmasıyla İstanbul’dan Kahramanmaraş’a hızlı demiryolu bağlantısı sağlanmış olacaktır.

Kahramanmaraş-Nurdağı arasında 200 km/saat hıza uygun çift hatlı sinyalli elektrikli hızlı demiryolu yapım projesi için fizibilite ve güzergah çalışmaları tamamlanmış olup kesin proje ihale hazırlıkları devam etmektedir.

Havayolunda büyük dönüşüm

Kahramanmaraş’da bulunan havalimanı son yıllarda yapılan yatırımlarla birlikte artık daha fazla yolcuya hizmet veriyor. Bu artış, şehrin ekonomisine de katkı sağlıyor.

Kahramanmaraş Havalimanı

UÇAK TRAFİĞİ

2005  177

2015   2.364

YOLCU TRAFİĞİ

2005  6.005

2015  228.768

2005 yılında iniş-kalkış yapan 177 uçak ile 6.005 yolcu taşınırken 2015 yılında iniş-kalkış yapan 2.364 uçak ile 228.768 yolcu taşınmıştır.

Mobil teknolojilerde Türkiye’ye çağ atlattık

Kahramanmaraş’da, İnternet altyapısı olmayan 25 okula (VSAT Terminali) ve GSM altyapısı olmayan 16 yerleşim yerine altyapı kurduk.

Ayrıca, Telefon ve İnternet altyapısı olmayan 71 yerleşim yerine  (Wimax) altyapı kurduk. 1 yerleşim yerine de kurulum çalışmaları devam etmektedir.

İnşa ettiğimiz geniş bant internet alt yapısı sayesinde Kahramanmaraş’ta Genişbant Abone Sayısı 2016’da 600.145’e ulaştı. Daha hızlı ve ekonomik internet bağlantısı için Kahramanmaraş'ta 2003 öncesi 752 kilometre olan fiber optik kablo uzunluğunu 2.774 kilometreye uzattık.

GENİŞBANT Abone sayısı

2003 ÖNCESİ          0

2016                           600.145

Fiber Optik Kablo Uzunluğu (km)

2003 ÖNCESİ          752

2016                           2.774

Her adımda vatandaşımızın yanında olduk, yol gösterdik

Görme engelli vatandaşlarımızın yaşam kalitesini artırmak ve toplumsal yaşama daha fazla katılımlarını sağlamak için “Gören Göz” Sosyal Sorumluluk Projesi’ni başlattık. Yer ve yön bildirmek suretiyle hayatı kolaylaştıran bu cihazlardan bugüne kadar toplam 10.000 tanesini ihtiyaç sahiplerine dağıttık.

Kahramanmaraş’ta 295 görme engelli vatandaşımıza Gören Göz Cihazı verdik.

PTT çağın ötesine geçti

PTT’lerde yapılan işlem çeşitliliğini artırarak 367 kurum ve kuruluş ile 524 ayrı iş ve işlem yapılabilir hale getirdik.

PTT’DE HİZMET ÇEŞİTLİLİĞİ ARTTI

Yeni konsepti ile 32 Pttbank Kahramanmaraş’lıların hizmetindedir.

PTTMATİK Kahramanmaraş’ın dört köşesinde

25 Pttmatik ile 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet sunulmaktadır.

PTT hizmetleriyle ihtiyaç sahiplerine destek oluyoruz

  • Şartlı Eğitim Yardımı (ŞEY) kapsamında yapılan ödemeleri,
  • Şartlı Sağlık Yardımı (ŞSY) kapsamında yapılan ödemeleri,
  • Eşi Vefat Eden Kadınlara Yönelik Düzenli Nakdi Sosyal Yardım Ödemeleri,
  • Muhtaç Asker Aileleri Ödemeleri,
  • Yaşlı ve Engellilere kapıdan ödeme,
  • Öksüz, Yetim ve Asker çocuğu yardım ödemeleri,
  • Yeni doğan bebek için annelere yapılan doğum yardımı ödemeleri PTT hizmetleri olarak yapılmaktadır.